De gængse metoder for kvalitativ research er fokusgrupper, dybdeinterviews og observationer. Men man kan også samle forbrugerne i et virtuelt rum.

Med en online platform skabes en unik mulighed for at indsamle real-life oplevelser, mens de sker, idet din målgruppe logger på hjemmefra eller på farten via et mobilt medie. Med muligheden for at uploade videoer og billeder kan vi få et visuelt, etnografisk indblik i målgruppens dagligdag. Det er samtidig en meget fleksibel løsning, da vi ikke er bundet af tid og sted. Forbrugerne kan give feedback, når de selv har tid og lyst fra steder overalt i landet, hvilket betyder muligheden for optimal geografisk spredning og research blandt endog meget specifikke målgrupper.

Kantar Gallup har stor erfaring med brugen af online platforme til kvalitative analyser, og vi skræddersyr den optimale løsning til jer ud fra jeres forretningsmæssige udfordring. I det virtuelle rum kan vi ikke bare diskutere tanker, holdninger og handlinger med din udvalgte målgruppe men også få konkret feedback på produktideer og kommunikationsmateriale. Vi har samtidig mulighed for at inddrage et større antal respondenter og indarbejde kvantitative mål gennem rangerings-spørgsmål og afstemninger, der giver overblik over tendenser og prioriteringer.