BEYOND BIAS - frigør dig fra stereotyper og øg effekten af markedsføringen

Den 27. september lancerede Kantar Media «Beyond Bias», en guide til hvordan marketingansvarlige, som ønsker at øge effektiviteten af deres kampagner ved at frigøre sig fra stereotyper, kan udarbejde bedre kampagner.

Dette kan opnås ved at benytte segmentering og målretning, der tager udgangspunkt i forbrugerne frem for (demografiske) målgrupper.

 

 

Guiden er baseret på brug af Index Danmark/Gallup (TGI) data og indeholder indlæg fra annoncører som Diageo, Samsung, The Earthshot Prize, Channel 4 og mange flere af Kantar Medias partnere og kunder, der er brugere af TGI data i forskellige lande. Selv med det bedste udgangspunkt kan en eller anden form af forudindtagede antagelser («bias») ofte påvirke markedsføringstilgangen i form af forbruger stereotyper, en fejlkilde som på sigt kan lede til forkerte vurderinger i form af budskaber og medievalg, som i sidste ende påvirker kampagnernes effektivitet.

I dagen økosystem for digital markedsføring er der ikke plads til upræcise eller fejlagtige antagelser. Marketingansvarlige bør således aktivt søge at undgå «bias» ved at efterstræbe en indsigtsbaseret markedstilgang til forståelse af forbrugere og målretning.

Vores nye guide, «Beyond Bias», baseret på indsigter fra TGI, betragtninger fra Kantar Medias egne faglige eksperter samt bidrag fra TGIs globale kunder og partnere, omhandler hvordan «bias» kan indgås igennem mere eksplicit personcentreret segmentering og målretning:

  • Forstå vigtigheden af indsigter fra virkelige personer og ikke forudindtagede antagelser når markedsstrategierne planlægges
  • Løsrivelse fra begrænsningerne i silobaserede datasæt
  • Balancering af lokale og globale perspektiver for målretning i forskellige markeder
  • Sammenligning af medier på lige vilkår og med lige forudsætninger
  • Sikre resultater igennem forbrugerbaserede tilnærmelser og praktiske hensyn

 

En YouTube video af 'Beyond Bias' præsentationen finder du på YouTube broadcast.

'Beyond Bias' rapporten/præsentationen kan downloades her: www.kantar.com/beyondbias.

 

*TGI (Target Group Index) er Kantar Medias undersøgelser som årligt kortlægger mediebrug, holdninger, vaner, interesser, forbrug og mærkevarevurderinger blandt 700.000 respondenter i 46 lande. I Danmark er Index Danmark/Gallup – Danmarks største enkeltstående markedsundersøgelse – en del af TGI undersøgelserne. Kantar Media har TGI i alle de Nordiske lande: Orvesto i Sverige, Mind i Finland og Forbruker & Media i Norge. På et overordnet aggregeret niveau giver dette adgang til mere end 25 milliarder datapunkter, som giver et komplet billede af nuværende og mulige kundegrupper.

 

Hvis du vil vide mere, så tag kontakt til os. Vi kommer gerne ud i din virksomhed og fortæller mere om Beyond Bias.

 

Berit Juul Puggaard

Director, Media, Denmark

Mobil: +45 23205457

Kantar Media

Sven Nakotte

Senior Client Director

Mobil: +45 60433220

Kantar Media

Harpa Stefánsdóttir

Client Manager

Mobil: +45 39272727

Kantar Media

Husk at følge "Kantar Media" på LinkedIn, så du ikke går glip af uundværlige informationer om, hvad der sker med medier globalt og i det danske mediebillede.