Siden 2019 har det været muligt at aktivere digitale kampagner på målgrupper fra Index Danmark/Gallup. I samarbejde med Nordic Data Resources (NDR) tilbyder Kantar Media Danmark en lang række muligheder og platforme, hvor de mange kvalitetsdata vi indsamler kan anvendes til bedre målretning af digitale kampagner.
Der er sket meget siden vi lancerede vores produkt med standardiserede målgrupper i 2019, til i dag, hvor vi tilbyde langt flere valgmuligheder og aktiveringsplatforme til vores kunder.
Kantars produktportefølje har to selvstændige udgangspunkter, hvorfra kundernes forskellige løsninger udfoldes:
Kantar i Norden, det vil sige alle de fire lande; Danmark, Sverige, Norge & Finland; har allerede dannet 444 målgrupper, der er identiske på tværs af landene og som kan anvendes til aktivering. For Danmark er der pt. yderligere 72 unikke målgrupper, og der kommer løbende flere til. Senest har det danske marked fået mulighed for at aktivere på glutenfrie, laktosefrie og andre fødevaremålgrupper. Alle målgrupperne kan aktiveres direkte i DV360 eller Adform eller via IDFree.com for yderligere brug i f.eks. Meta, Xandr eller Snapchat.
Kantar har organiseret alle standardmålgrupperne i kategorier:
Her kan du downloade alle Kantar pre-definerede aktiveringsmålgrupperne/audiences, og se hvilke du eller dine kunder eventuelt kan bruge til bedre målretning af digitale kampagner.
Kantar tilbyder også direkte aktivering via Index Danmark/Gallup (via GallupPc) til de kunder der abonnerer på softwaret. Dette er ligeledes en nordisk løsning tilgængelig i alle 4 nordiske lande (dog bruges et andet software, Sesame, i Sverige). Du kan danne dine egne digitale målgrupper/audiences på følgende måde ved brug af GallupPc:
Du bygger dine målgrupper, ganske som du plejer, i GallupPc ved at kombinere dig frem via de 7.000 variable der er til rådighed. Du markerer dine målgrupper og højreklikker med musen, hvorved dialogboksen med muligheden ’Målgruppeaktivering’ kommer frem. Du trykker på ’Målgruppeaktivering’.
Du sendes automatisk videre til IDFree.com. Her godkender du dine målgrupper og sender dem direkte til din personlige IDFree konto.
Dine målgrupper bliver tilføjet med det samme.
Du kan anvende målgrupperne få sekunder efter du har oprettet dem.
I IDFree platformen kan du se alle dine målgrupper og vælge, hvilke du vil aktivere og hvor de skal aktiveres.
Du kan sende dine målgrupper til en elle flere platforme. Det har ingen betydning for prisen, hvor mange platforme du aktiverer målgrupperne i, idet du betaler et flat fee for hver målgruppe.
I bygningen af hver målgruppe, målrettes udvælgelsen i de microgrids med den højeste affinitet ift. den valgte målgruppe.
Der benyttes i udvælgelsen proximity målretning via LL-koordinater eller postnummer- afhængigt af de forskellige platformes muligheder og krav.
Der er mange fordele ved at benytte Index Danmark data til din aktivering.
Fordi Kantar og NDRs model hviler på geo-targeting, er modellen tilpasset de forskellige digitale platformes muligheder. Modellen er så god som hver platform tillader. Nedenfor ses geo-targeting niveauerne som de er på nuværende tidspunkt for de forskellige platforme.
Hvis bekvemmelighed, hastighed og sikkerhed er vigtigt for dig og dine kunder, når I benytter digital aktivering, så er det uden tvivl interessant for dig at høre om vores nye løsning: ét klik kan nu tage dig direkte fra Index Danmark/Gallup/TGI* data til en hurtig og sikker digital aktivering af dine målgrupper på flere mediekanaler som f.eks. danske medier, DV360, Adform, Facebook, Instagram samt display hos alle de større internationale platforme.
I vores webinar og præsentation, som du kan downloade, kan du høre mere om følgende:
Hvis du ønsker at se webinaret eller læse præsentationen igennem, kan du gøre det via følgende links:
Video: Klik her
Præsentation: Klik her
Hvis du ønsker at læse om kundernes erfaringer med målgruppeaktivering kan du læse mere via følgende link:
Cases: Klik her
Husk at følge "Kantar Media" på LinkedIn, så du ikke går glip af uundværlige informationer om, hvad der sker med medier globalt og i det danske mediebillede.