Index Danmark/Gallup og målgruppe aktivering

Siden 2019 har det været muligt at aktivere digitale kampagner på målgrupper fra Index Danmark/Gallup. I samarbejde med Nordic Data Resources (NDR) tilbyder Kantar Media Danmark en lang række muligheder og platforme, hvor de mange kvalitetsdata vi indsamler kan anvendes til bedre målretning af digitale kampagner.

Der er sket meget siden vi lancerede vores produkt med standardiserede målgrupper i 2019, til i dag, hvor vi tilbyde langt flere valgmuligheder og aktiveringsplatforme til vores kunder.

Kantars produktportefølje har to selvstændige udgangspunkter, hvorfra kundernes forskellige løsninger udfoldes:

  1. Pre-definerede målgrupper/audiences – disse er allerede tilgængelig i IDFree.com, Adform & DV360
  2. Egne målgrupper/audiences – disse dannes via direkte integration mellem Index Danmark/Gallup (i GallupPc) - og IDFree.com

 

Pre-definerede målgrupper:

Kantar i Norden, det vil sige alle de fire lande; Danmark, Sverige, Norge & Finland; har allerede dannet 444 målgrupper, der er identiske på tværs af landene og som kan anvendes til aktivering. For Danmark er der pt. yderligere 72 unikke målgrupper, og der kommer løbende flere til. Senest har det danske marked fået mulighed for at aktivere på glutenfrie, laktosefrie og andre fødevaremålgrupper. Alle målgrupperne kan aktiveres direkte i DV360 eller Adform eller via IDFree.com for yderligere brug i f.eks. Meta, Xandr eller Snapchat.

Kantar har organiseret alle standardmålgrupperne i kategorier:

Kategorier

Her kan du downloade alle Kantar pre-definerede aktiveringsmålgrupperne/audiences, og se hvilke du eller dine kunder eventuelt kan bruge til bedre målretning af digitale kampagner.

 

De 20 mest sælgende standard målgrupper i 2022 var:

 

Egne målgrupper:

Kantar tilbyder også direkte aktivering via Index Danmark/Gallup (via GallupPc) til de kunder der abonnerer på softwaret. Dette er ligeledes en nordisk løsning tilgængelig i alle 4 nordiske lande (dog bruges et andet software, Sesame, i Sverige). Du kan danne dine egne digitale målgrupper/audiences på følgende måde ved brug af GallupPc:

 

Step 1:

Du bygger dine målgrupper, ganske som du plejer, i GallupPc ved at kombinere dig frem via de 7.000 variable der er til rådighed. Du markerer dine målgrupper og højreklikker med musen, hvorved dialogboksen med muligheden ’Målgruppeaktivering’ kommer frem. Du trykker på ’Målgruppeaktivering’.

 

 

Step 2:

Du sendes automatisk videre til IDFree.com. Her godkender du dine målgrupper og sender dem direkte til din personlige IDFree konto.
Dine målgrupper bliver tilføjet med det samme.

Du kan anvende målgrupperne få sekunder efter du har oprettet dem.

 

 

Step 3:

I IDFree platformen kan du se alle dine målgrupper og vælge, hvilke du vil aktivere og hvor de skal aktiveres.

Du kan sende dine målgrupper til en elle flere platforme. Det har ingen betydning for prisen, hvor mange platforme du aktiverer målgrupperne i, idet du betaler et flat fee for hver målgruppe.

 

 

Step 4:

I bygningen af hver målgruppe, målrettes udvælgelsen i de microgrids med den højeste affinitet ift. den valgte målgruppe.

Der benyttes i udvælgelsen proximity målretning via LL-koordinater eller postnummer- afhængigt af de forskellige platformes muligheder og krav.

 

 

Fordele / USP

Der er mange fordele ved at benytte Index Danmark data til din aktivering.

 

 

Fordi Kantar og NDRs model hviler på geo-targeting, er modellen tilpasset de forskellige digitale platformes muligheder. Modellen er så god som hver platform tillader. Nedenfor ses geo-targeting niveauerne som de er på nuværende tidspunkt for de forskellige platforme.

 

 

Video og præsentation

Hvis bekvemmelighed, hastighed og sikkerhed er vigtigt for dig og dine kunder, når I benytter digital aktivering, så er det uden tvivl interessant for dig at høre om vores nye løsning: ét klik kan nu tage dig direkte fra Index Danmark/Gallup/TGI* data til en hurtig og sikker digital aktivering af dine målgrupper på flere mediekanaler som f.eks. danske medier, DV360, Adform, Facebook, Instagram samt display hos alle de større internationale platforme.

*TGI (Target Group Index) is a trademark owned by Kantar. Forbruker & Media in Norway, Orvesto in Sweden, Mind in Finland, and Index Denmark are the TGIs in the Nordic market.

I vores webinar og præsentation, som du kan downloade, kan du høre mere om følgende:

  • Hvordan ser fremtiden ud for digitale kampagner uden cookies?
  • Hvordan research og indsigter spiller en større og mere central rolle i tiden der kommer?
  • Hvordan kan du, som kampagne strateg, aktivere dine indsigter direkte fra Index Danmark/Gallup?
  • Hvordan kan du nå de rigtige målgrupper på tværs af video, SoMe, display bygget på de samme data?
  • Hvordan kan du anvende vores seneste massive opgradering af 444 nye målgrupper på tværs af de fire nordiske lande?
  • Hvordan har vi skabt denne mulighed – uden brug af cookies eller anden form for ID?

Hvis du ønsker at se webinaret eller læse præsentationen igennem, kan du gøre det via følgende links:

Video: Klik her

Præsentation: Klik her

 

Cases

Hvis du ønsker at læse om kundernes erfaringer med målgruppeaktivering kan du læse mere via følgende link:

Cases: Klik her

 

Hvis du vil vide mere, så tag kontakt til os. Vi kommer gerne ud i din virksomhed og fortæller mere om Index Danmark/Gallup og den nye direkte aktivering.

Berit Juul Puggaard

Director, Media, Denmark

Mobil: +45 23205457

Kantar Media

Sven Nakotte

Senior Client Director

Mobil: +45 60433220

Kantar Media

 

Er din virksomhed abonnent på Index Danmark/Gallup med adgang til GallupPc, kan du få adgang til direkte aktivering, hvis du tager kontakt til Kantar.

Birgitte Høg

Senior Client Director

Mobil: +45 23205457

Kantar Media

 

Husk at følge "Kantar Media" på LinkedIn, så du ikke går glip af uundværlige informationer om, hvad der sker med medier globalt og i det danske mediebillede.