Data, indsigter og AI

Kantar Media Danmark har netop afholdt deres Index Danmark/Gallup inspirationsseminar 2025 ’Data, indsigter og AI’ seminar for ca. 120 personer i Aarhus og København.

Alle er enige: Data er – og bliver – helt afgørende for vores branche. Men det er ikke længere nok at have data. Spørgsmålet er, hvordan vi bruger det, hvordan vi finder de skjulte mønstre – og hvordan nye teknologier som AI kommer til at forandre vores tilgang.

På årets Index Danmark/Gallup inspirationsseminar 2025 dykkede vi ned i landets største datasæt med unikke indsigter i danskernes holdninger, medievaner og forbrugsmønstre. Vi udforskede nye måder at arbejde med data på, så på fremtidens dataværktøjer – og tog den store diskussion:

  • Hvordan kan AI revolutionere vores indsigtsarbejde?
  • Kan AI gøre data mere tilgængeligt – og måske ligefrem demokratisere adgangen til viden?

Lars Brix Bendtsen, Orchestra, fortalte om Orchestras rejse med at udvikle AI personaer og hvordan Index Danmark data har bidraget til denne proces.

Chris Larmour, Kantar Media, fortalte om næste generation af analysesoftware og Kantar Medias tanker om hvordan vi kan tilgå data i fremtiden.

Peter Kastrup-Misir, Manifold AI, fortalte om deres eksperimenter med en AI-kollega i arbejdet med Index Danmark.

Det var en inspirerende dag, hvor data mødte fremtidens teknologi – og hvor der var nye indsigter, konkrete eksempler og bud på, hvordan AI kan blive en gamechanger i dit daglige arbejde i fremtiden.

 

Du kan se eller gense præsentationerne fra;

Lars Brix Bendtsen, Orchestra her

Chris Larmour, Kantar Media her

Peter Kastrup-Misir, Manifold AI her

 

Er du interesseret i at vide mere, så tag fat i din faste kontakt eller

Dennis Christensen

Managing Director

Mobil: +45 44144760

Kantar Media

Sven Nakotte

Senior Client Director

Mobil: +45 60433220

Kantar Media

Birgitte Høg

Senior Client Director

Mobil: +45 20922437

Kantar Media

Frederik Smedegaard

Client Manager

Mobil: +45 53770036

Kantar Media