Kantar Media Danmark har netop afholdt deres Index Danmark/Gallup inspirationsseminar 2025 ’Data, indsigter og AI’ seminar for ca. 120 personer i Aarhus og København.
Alle er enige: Data er – og bliver – helt afgørende for vores branche. Men det er ikke længere nok at have data. Spørgsmålet er, hvordan vi bruger det, hvordan vi finder de skjulte mønstre – og hvordan nye teknologier som AI kommer til at forandre vores tilgang.
På årets Index Danmark/Gallup inspirationsseminar 2025 dykkede vi ned i landets største datasæt med unikke indsigter i danskernes holdninger, medievaner og forbrugsmønstre. Vi udforskede nye måder at arbejde med data på, så på fremtidens dataværktøjer – og tog den store diskussion:
Lars Brix Bendtsen, Orchestra, fortalte om Orchestras rejse med at udvikle AI personaer og hvordan Index Danmark data har bidraget til denne proces.
Chris Larmour, Kantar Media, fortalte om næste generation af analysesoftware og Kantar Medias tanker om hvordan vi kan tilgå data i fremtiden.
Peter Kastrup-Misir, Manifold AI, fortalte om deres eksperimenter med en AI-kollega i arbejdet med Index Danmark.
Det var en inspirerende dag, hvor data mødte fremtidens teknologi – og hvor der var nye indsigter, konkrete eksempler og bud på, hvordan AI kan blive en gamechanger i dit daglige arbejde i fremtiden.
Du kan se eller gense præsentationerne fra;
Lars Brix Bendtsen, Orchestra her
Chris Larmour, Kantar Media her
Peter Kastrup-Misir, Manifold AI her
Er du interesseret i at vide mere, så tag fat i din faste kontakt eller