Digital Life 2021

Danskernes streaming-forbrug fortsætter med at stige. Det viser 2021-udgaven af Kantar-undersøgelsen ”Digital Life – Deep Dive Streamingtjenester”. 

Vi har samlet nogle få af de mange spændende resultater under fire overskrifter:

 

Den daglige tv-streaming stiger og stiger

Danskernes ugentlige tidsforbrug er steget fra 4,5 time om ugen i 2020 til 5 timer i 2021. Og andelen af daglige streamere er vokset fra 37% til 45%.  

 

En tredjedel har prøvet Disney+

28% har nu et betalt abonnement på Disney+, der kom til Danmark i 2020. Og hver tredje har prøvet streamingtjenesten.

 

Streamingtjenesterne vokser

De store streamingtjenester har fået yderligere tilslutning i det seneste år. Netflix, TV 2 Play, Viaplay og DR TV er vokset mest. Mere end halvdelen af danskerne har i dag et abonnement på Netflix.

 

Vi bruger længere tid på lydbøger end på podcasts

Danskerne bruger i gennemsnit lidt mere end tre timer om ugen på at lytte til lydbøger. Det er godt en halv time mere end tidsforbruget på podcasts. Kvinder lytter oftere til lydbøger end mænd – for podcasts er det lige omvendt. 

 

”Digital Life – Deep Dive Streamingtjenester” er en syndikeret undersøgelse, der bl.a. kortlægger forbrugernes streaming af tv, film, serier, video, radio, musik, podcast og lydbøger, brugen af forskellige devices og økonomien omkring digitale abonnementer. 

Digital Life har også Deep Dives omkring Device Behavior og Content.

Kontakt Pia Stork, pia.stork@kantar.com eller 61 28 27 96, hvis du vil vide mere om undersøgelserne.