Kampagneevaluering

Dokumentation og evaluering på tværs af kanaler

Kantar gennemfører kundetilpassede ad hoc-analyser af kampagner, produktlanceringer og events. Analyserne dokumenterer og evaluerer gennemslag og reaktioner i redaktionelle og sociale medier samt effekten på målgruppen.

Analyserne har fokus på earned media – bl.a. omtale i nyhedsmedier og brugergenereret indhold – men kan også integrere rapportering af egne kanaler og annoncering.

Både presse/kommunikation, PR og marketing samt brand- og eventansvarlige er blandt de typiske modtagere af analyserne, mens key findings ofte rapporteres videre til topledelsen.

Redaktionel medieomtale

Vores overvågning og analyse af medieomtale fokuserer på både synlighed og kvalitet.

Gennem vores løbende medieundersøgelser kender vi danskernes medieadfærd og forbrug. Derfor kan vi også opgøre eksponeringen for jeres vigtigste målgrupper.

På baggrund af indholdsanalyse af de enkelte omtaler kan vi fx opgøre proaktiv vs. reaktiv omtale, gennemslaget af jeres kernebudskaber og talspersoner, produktsynlighed i billeder og den journalistiske vinkling.

Sociale medier

Analyse af sociale medier kan fokusere på influenter, stakeholdere og medier eller delt indhold fra almindelige forbrugere, fx kunder eller deltagere i event.

Vi rapporterer tilgængelige data som potentiel rækkevidde og sociale interaktioner. Og vi analyserer billeder og tekst i forhold til fx tema og brandsynlighed samt SoMe-brugernes reaktion, vurdering og anbefaling af kampagneindhold, produkt eller event.

Effekter på målgruppen

Kantar er Danmarks største analyse- og rådgivningsvirksomhed. Vi har en lang række muligheder for at dokumentere og forstå effekter på målgruppen, fx gennem befolknings-, kunde- og medlemsundersøgelser – og vi kan drage konklusioner og rådgive på tværs af medie- og målgruppeundersøgelserne.

Kontakt os for at høre mere.

Læs mere om Earned Media Research & Insights hos Kantar