Kantar Media Danmark har siden 2013 lavet mange forskellige undersøgelser under fællesbenævnelsen ”Life” – vi har blandt andet undersøgt Danskernes ”Digital Life”, ”Mobile Life” og ”Social Media Life”.
I 2023 smelter alle Life undersøgelserne sammen til én undersøgelse nemlig ”Life Universet” for at reflektere brugernes ændrede digitale mediebrug på tværs af alle tidligere universers fokusemner. Hos Kantar Media bibeholder vi fokusområderne, men udvider undersøgelsen således at det meste af datastrengen fra Index Danmark Marketing medtages.
Life universets fokusområder er:
X |
DIGITALE AKTIVITETERKantar Media sætter fokus på danskernes forskellige digitale aktiviteter |
X |
SOCIALE MEDIERKantar Media ser på danskernes anvendelse af sociale medier |
X |
STREAMINGKantar Media kortlægger danskernes streamingforbrug – både i lyd og billeder |
X |
DEVICESKantar Media kortlægger danskernes brug af smartphone og tablet |
X |
PODCASTKantar Media sætter fokus på danskernes anvendelse og lytning af ‘lyd’ – især Podcast |
Data leveres i GallupPc på Citrix og data indeholder som tidligere nævnt også det meste af datastrengen fra Index Danmark Marketing. Dette betyder at resultaterne kan nedbrydes på et utal af målgrupper – både demografiske, livsstil, interesser, aktiviteter, holdninger og meget mere.
Du kan i alt vælge mellem et utal af demografiske og geografiske variable. Ud over de ”klassiske” kan du også vælge variable som ”indkøbsindflydelse”, ”livscyklus” og ”socialklasse”
Du kan segmentere på følgende variable:
Her kan du kortlægge deres aktiviteter. Hvor ofte går de i biografen, dyrker sport/motion, handler i byggemarked, har gæster til spisning er blandt de over 70 aktiviteter som kan hjælpe med at afdække deres adfærd
Her kan du kortlægge deres interesser i forhold til over 50 områder – alt lige fra deres interesse for politik, bæredygtighed, sport, til streaming af film og serier via en streamingtjeneste, sundhed eller boligmarkedet
Her kan du kortlægge deres holdninger til forskellige områder inden for følgende kategorier:
Derudover er der forskellige informationer om f.eks. dyrker eller følger med i diverse sportsgrene, om de bruger briller eller kontaktlinser, om de har husdyr og meget mere
Det vil ligeledes være muligt at danne målgrupper til brug for målgruppe aktivering / targeting. Læs mere her:
Hvis du vil vide mere, så tag fat i din faste kontakt eller
Husk at følge "Kantar Media" på LinkedIn, så du ikke går glip af uundværlige informationer om, hvad der sker med medier globalt og i det danske mediebillede.